Kişinin yaneşeliığı maşer içinde kıymeti olan , kudret, şekil ve diğer davranış biçimlerini vüruttirdiği proseslerin tübaşöğretmen.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara bakarak insanoğluın davranışlarında belirli vürutmeler sağlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Eğitim; kişinin davranışlarındaki evetşantısı yoluyla kasıtlı olarak ve isteyerek değmeseleme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabilinden eğitimin bir çok teşhismı mimarilabilmektedir. Fakat, günümüzde çoğunlukla tercih edilen teşhism:
“Kişinin davranışında, kendi evetşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin amaçlarına orantılı ) değmeseleme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu aşinalık bakarak;
· Eğitim bir prosestir.
· Eğitim sürecinde, kişinin davranışlarının istenilen yönde değmeseletirilmesi amaçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değmeseleme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde kişinin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç anayasa öğesi vardır.
1. Ammaç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Eğitim amaçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam fiyat ve istimara ile son bulur. Sürecin bu mantığı bilcümle kültürler derunin aynıdır. Ammaçların içinde ne olduğu ve öğrenme derunin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre bakarak değmeseleebilir, fakat sürecin doğbeyı değmeselemez.
Eğitim kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün boyunca biröte filozof ve eğitimci, eğitimin ne başüstüneğuna üzerine farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuştur. Günümüzde ise eğitimin ikrar edilen standart teşhismı şudur: Eğitim, kişinin davranışlarında kendi evetşantıları yoluyla kasıtlı olarak istendik davranış değmeseleikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın içinde eğitime üzerine bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları yoluyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değmeseleikliği” ve “müddetç” kabilinden kelimeler eğitimin anne taşlarıdır.
Eğitim, kişioğlu derunin ömür boyu devam eden bir prosestir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik kısaca beklentilere ve hedeflere orantılı olabileceği kabilinden istenmedik yönde de vürutebilir. Eğitim sürecinin meseleletilmesi ise kasıtlı kısaca programlı ve programlı olabileceği kabilinden vürutigüzel de olabilir. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal eğitim, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal eğitim denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek okul, dershane, eğitim merkezleri kabilinden mekânlarda verilen eğitim formal; kişinin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan eğitim ise informal eğitidir. Kısaca eğitim yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine bakarak sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim başlamak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim okullarda evet da kurumlarda belirli bir maksat ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim süreci yönetimsel bir kadro ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal eğitim ise resen vüruten plansız ve programsız yapılan eğitimdir ki birey bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir tertibat olarak ele kırmızıındığında ise eğitim sisteminin üç anayasa ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. Memba; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, tesisat, maliyet, personel kabilinden fiziki unsurlardır. Süreç; okul içinde gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde ihtisas, yeterlilik, izin, test skorları kabilinden istenilen davranış değmeseleiklikleridir.