SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki mazmun. Ancak bu iki mazmun konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kızılışdataş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-kâr siteleri derunin kritik olan bu iki mazmun, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki mazmun da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olabilir, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu ovamızda hin hin birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı bir zaman daha heveslialım ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması derunin yapılan çkızılışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş artışı ustalıklemlerinin kâffesine denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka değerini artırmaya yönelik bir çkızılışma olan SEM, müşteri kitlesini yetiştirmek açısından da az çok önemlidir. Başkaca SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi yargılama ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çkızılışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çkızılışmalardır. SEM makul bir bütçe derunin verilen reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları makul anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde kılmak derunin yapılan çkızılışmalardır. Elkızı, bu karşılaştırmayı bir zaman daha heveslialım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki başkalık; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret karşılığında, SEO’nun ise derunerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde binalabilmesidir. Yani SEO derunin en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi derunin yeni bir ödeme binalmaz.
Bunun dışında bir önemli başkalık da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısa müddet içinde artırabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalkaloriız.
Bu iki dijital pazarlama mazmunı arasındaki bir vesair önemli başkalık da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları olduğu derunin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çkızılışmalarında bu gidişat farklıdır. SEO çkızılışmaları daha katıksız icraatı kapsar ve sitenize daha uzvi bir gidiş geliş rahatışı katkısızlar.
Bu iki mazmun, derunerik itibarıyla da tefavüt gösterir. SEO çkızılışmalarındaki derunerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise uğur daha ticari olduğu derunin derunerikler SEO çkızılışmalarındaki gibi olmayabilir.
Ancak bu saymak bileğildir ki SEM derunerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki mazmun arasındaki derunerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha güzel evet da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakılırsa ikisinden bile faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Tüketici Davranışları: Sayısal Inkılapün Yükselişi ovamıza geçebilirsiniz.