Logo nedir? Söz valörı olarak üs mukabillığı dilimizde amblem olan, bir konuin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, valörını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak konuletmenin veya organizasyonun kazık olarak yaptığı konui sembolize edebileceği üzere, markanın kendi valörı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çallıkışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı ciğererik ve anlamlara iye kabil.
Sorusu sorulduğunda sözcük valörının dışında, biröte logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan erkek veya kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı berenarı önemlidir. Sair taraftan logo tasavvur çallıkışmasını yapacak erkek veya kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çallıkışmanızı nasıl değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çallıkışma sizin, konuletmenizin ve bundan sonraki çallıkışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çallıkışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değkonutirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka ciğerin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çallıkışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş sahaı ile faaliyette bulunan şirketler ciğerin henüz çok yeğleme edilebilir. Bir numara bir sektörde canlılık gösteren konuletmelerin ekseri logoları kolü özümleme eder. Ancak yekten aşkın kol ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda tayin etmek imkansızdır.
Logo ne konue yarar?
İşletmeler ciğerin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası olmayan bir pres olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz devran aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile omuz omuza gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, oldu aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Müstamel halini düşünmeye çallıkışın. Markaların logoları olmadan bihakkın marka olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple konuletmenize kurumsal bir plan hazırlayarak yolunuza muhkem adımlarla devam edebilmek adına “logo tasavvur” çallıkışması ile başlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) deyiş eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta kâh kişilerin bir çehrete tanınmasını sağlayıcı konuaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Sadece, basit anlaşılır, kanalırlanması basit, mümkün olduğunca azca skorda renkten oluşdünyalıkıdır. Her çbedel baskı ve boy bos tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok değersiz ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok mehabetli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Gayrı şirket evet da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa neden vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya mehabetli hüsran verir.
Logo layihamcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin dâhilğine mutabık olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini nasıl tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin cihetırabıta lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü devran dahi dürüstılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün evet da şirket ciğerin logo tasarlanacağı devran o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine bilgi sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı devran simgenin taşıyacağı valör bakımında bu bilgi çok önemlidir.